Op Art (optik yanılsamalar) 1960’lı yıllarda ortaya çıkan bir sanat akımıdır. Bu sanat akımı ile birlikte somut olan artık soyutlaşma yolunda ilerlemiş ve genellikle geometrik formlar üzerinde durulmuştur. 1970 yılında, Shigeo Fukuda isimli Japon sanatçı “The 100 Smiles of Mona Lisa” isimli optik çalışmayı yaparak tüm dünya tarafından bilinen Mona Lisa’yı soyutlaştırmış ve göz yanılsaması oluşturmuştur. Fukuda burada, Op Art’ın geleneklerine bağlı kalarak yine çizgileri, siyah-beyaz renkleri ve negatif-pozitif alanları kullanmıştır. Fakat çalışmada geometrik formların yerine figürün tercih edilmesi geleneksel yaklaşımdan ziyade farklılığın oluşmasında etkili olmuştur.

Aradan yıllar geçtikten sonra Fukuda’nın optik yanılsama anlayışını kullanan Gianni Sarcone isimli İtalyan sanatçı, “The Diva” isminde bir çalışma gerçekleştirerek yine bir başka ikonik isim olan Marilyn Monroe’yu işlemiştir. Sarcone’u Fukuda’dan ayıran tek özellik ise çalışmasında siyah beyaz yerine çizgilerde lacivert ve arka planda sarı renklerini kullanmış olmasıdır. Tekniğin haricinde iki sanatçının diğer bir ortak yanı, yaptıkları çalışmalarda ikonik isimleri kullanmış olmalarıdır.

Günümüzde ikonik denildiğinde ise artık markalar akla geliyor ve bazen de yaratıcıları markanın önüne geçerek kendileri bir marka olabiliyor. Sanatçı, tam da bu noktada günümüzün ikonik markaları ve kurucularından yola çıkıyor. Markaları ve kurucularını bir arada kullandığı için de kişisel sergisine “Güçlü Markalar” adını vermekte.

Sanatçı, Fukuda ve Sarcone’a saygı bağlamında eser üretiyor. Fakat açıları ve çizgisel değerleri değiştiriyor, bazen kişileri bir savaşçı olarak görüyor, arka plan rengi olarak logolarda kullanılan renklerden yola çıkıyor, çalışmalarında kurucuların isimlerini ve markaların kuruluş tarihlerini de belirtiyor, markalara ait logoları ya da logoların bir bölümünü optik yanılsamanın parçası haline getiriyor. Böylece çalışmasını bir adım ileriye taşımayı amaçlıyor.

Markaların belirlenmesinde, her yıl binlerce markanın gücünü değerlendirerek raporlayan Brand Finance’ın “2020’nin En İyi 500 Küresel Markası” raporundan yararlanılmakta. Eserlerdeki markalar ise (2020 yılının listesinde yer alan sırasına göre) sırasıyla: Amazon, Apple, Facebook, Huawei, Mercedes-Benz, Disney, WeChat, Shell, Mitsubishi, Porsche, Fedex, Pepsi, Alibaba, KFC, AXA, Tesla, Airbnb, Adobe, eBay, Rolex’dir.